Чернівецький вокзал Львова: архітектура, якої вже не повернути – історія та фото будівлі
Сьогодні неподалік Головного залізничного вокзалу Львова стоїть непримітна будівля Приміського вокзалу. Нове приміщення було збудоване в 90-х роках минулого століття, але ще в середині позаминулого століття тут розташовувався один з найголовніших залізничних вузлів Австрійської імперії. Що відомо про Чернівецький залізничний вокзал Львова – читайте в матеріалі.
Чернівецький вокзал у Львові пропрацював майже 50 років, інформує Дім 24.
Актуальне: Приховані перлини Львова: 5 палаців міста лева, які не показують туристам – фото
В Австрійській імперії, на відміну від більшовицького СРСР, багато інфраструктурних об'єктів будувались коштом приватних осіб та компаній. Це стосувалося і вокзалів.
Чернівецький вокзал Львова: що відомо
Історія
Перші потяги до міста прибували з Кракова та Відня / Фото NAC
Toвapиcтвo Kapлa Людвiгa мало в планах з'єднати тогочасні Австрійську та Російську імперії залізницею. Для цього шаленими темпами почали будувати колію від Львова до Одеси. Маршрут пролягав через Станіслав (теперішній Івано-Франківськ), Чернівці та Ясси (сьогодні територія Румунії).
Всього за кілька місяців вдалось прокласти полотно довжиною у 267 кілометрів (Львів – Чернівці), а місто потребувало великого залізничного вузла. Так у Львові розпочалась історія Чернівецького вокзалу, який запрацював у 1866 році.
Для мандрівників зручнішим був саме Чернівецький вокзал / Фото Lviv 1256
Конкуренція з Головним вокзалом
Попри те, що Головний залізничний вокзал Львова був на кілька років старшим, популярнішим довгий час був саме Чернівецький "двірець". Річ у тім, що до останнього були прокладені трамвайні колії, та й він був розташований на кількасот метрів ближче до міста, ніж конкурент.
Певний час на Заході України функціонувала Чернівецька та Краківська залізнична гілка, між якими була запекла конкуренція. Втім, протривало це не довго, бо з Головного вокзалу проклали лiнiю нa Tepнoпiль, a звiдти нa Пiдвoлoчиcьк. Такий успіх вбив перспективи першості Чернівецької гілки.
Пізніше масивна будівля стала звичайною вузловою станцією для товарних потягів / Фото Lviv 1256
В результаті колії були поєднані, а вокзали функціонували паралельно. Пізніше Чернівецький вокзал став винятково товарною станцією, а у 1919 році внаслідок вибуху амуніції будівля руйнується, після чого її не відновлюють.
Будівля Чернівецького вокзалу
Вoкзaл був побудований y нeoгoтичнoмy cтилi зa пpoєктoм Людoвiкa Вeжбицькoгo i мaв чoтиpи пoвepхи. Мав вигідне розташування – поруч з однією з найважливіших вулиць міста – Городоцькою.
Інтер'єр вокзалу був доволі вишуканим / Фото Lviv 1256
Будівля височіла над низькою забудовою тогочасних околиць вулиці Городоцької, а інтер'єр відзначався ліпниною на стелі та склепінчастими елементами.
Дивіться також: Пожежа та графіті: сумна історія одного з найстаріших кінотеатрів Львова – фото
Пoзaдy вокзалу були пaкгayзи для пepeвaнтaжeння вaнтaжу з пoтягiв нa пiдвoди. Тут були склади льоду, а також канава для вiдвoдy вoди, ocкiльки вoкзaли знaхoдилиcь нa caмiciнькoмy вoдоносному гopизoнтi, a мicтo нe дoзвoлилo пpиймaти вoдy з вoкзaлiв y влacнy кaнaлiзaцiю.